רבנים: יש לדרוש מזגן מאושר לשימוש בשבת ע"י בד"ץ

עפר גדנקן 1 Comment on רבנים: יש לדרוש מזגן מאושר לשימוש בשבת ע"י בד"ץ

בהוראת מרנן ורבנן: יש לדרוש מזגן מאושר לשימוש בשבת קודש על ידי בד"ץ מהדרין

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות


2לאור דרישת עם מקדשי שביעי, והתעוררות לשמירת שבת כהלכתה, חולקו בחנויות חשמל ברחבי הארץ תעודות כשרות הנושאות אישור שיווק למזגנים בכשרות בד"ץ מהדרין. בתעודות, הנושאות את חותמת בד"ץ מהדרין של הרה"ג רובין שליט"א, נכתב: כידוע, הקדמה הטכנולוגית מכתיבה אתגרים הלכתיים רבים בעיקר בכל הנוגע לשימוש במוצרי חשמל בשבת קודש. ע"כ הננו בזה לאשר כי חברת 'אלקטרה' נענתה לדרישתנו וייצרה מזגנים אשר מותרים לשימוש בשבת ללא חשש ח"ו ובאופן המהודר ביותר. עסק זה מורשה לשווק מזגני אלקטרה עם התקן שבת מובנה וכן התקן 'שבת-טק', היחידים בכשרות בד"ץ מהדרין בראשות הרה"ג אברהם רובין שליט"א.

בתקופת מזג אוויר כה קשה, שהחום והלחות מאיימים על כל אזור בארץ, והמיזוג הפך מזמן למוצר צריכה בסיסי שאינו בגדר מותרות כלל, מגיב הציבור בהוקרה ובהערכת תודה את העובדה שאפשר להשתמש היום במזגנים ללא חשש חילול שבת כלל. אין זה מובן מאליו, לאור ריבוי חילולי השבת מחוץ, שאנו עדים להם ועומדים חוצצים בינם ועושים הכל על מנת לחזק אצלנו את השבת, גם בהוראה מפורשת מצד רבנים. בתקופה זו מחפש כל יהודי ירא ה' להחמיר ולדקדק היכן שרק ניתן על מנת לחזק את כבוד השבת.

ומצאנו וראינו במיזוג האוויר, כי ביציאתם לשוק של עשרות דגמים חדישים ביותר של מזגנים, הכוללים חיישן הפעלה המגיב לפתיחה וסגירה של חלונות/דלתות, מספר אנשים בחדר וכד'. נוצר חשש של חילול שבת בגרמא. על כן בענקית המיזוג, 'אלקטרה', עמלו על פיתוח ייחודי שמאפשר טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת, בה הידור המצווה הוא מלכתחילה, וללא כל בעיות גרמא, והוסיפו לצד אישור של מכון מדעי טכנולוגי להלכה מיסודו של הרה"ג לוי יצחק הלפרין זצ"ל, את כשרות בד"ץ מהדרין של הרה"ג אברהם רובין שליט"א.

וכך נכתבה ונחתמה תעודת הכשרות: "רבני הבד"ץ שליט"א בדקו בדקדקנות וע"י מעבדות בלתי תלויות את אופן פעולת מזגנים אלו והתקני השבת המיוחדים שיושמו במזגנים, בעלי אלקטרה קיבלו ע"ע לייצר את המזגנים הללו עפ"י הוראות הבד"ץ שליט"א לאור זאת ובהתאם להוראות מרנן ורבנן שליט"א לחזק ידי העושים והמעשים למען שומרי השבת, הננו בזה בקריאה לציבור יראי ה' לדרוש בעת הקניה אך ורק מזגן המאושר לשימוש בשבת קודש ע"י בד"ץ מהדרין. וע"ז באנו עה"ח למען קדושת השבת – מחלקת כשרות בד"ץ מהדרין".

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מטומטמים ככה המחיר רק יעלה!! מה רע במכון צומת??? ציוני מדי בשבילכם???